یکی از مسائلی که همواره برای تمام سازمانها مهم می باشد مبحث تبلیغات است. معمولا تمام سازمان ها به نوعی درگیر تبلیغ محصولات و خدمات خودشان هستند و به نوعی با مقوله تبلیغات سرو کار دارند و در بسیاری از سازمان کمپین تبلیغاتی مختلفی اجرا می شود
به همین خاطر تصمیم دارم در قالب چند مطلب مجزا نکات فشرده و آموزشی در خصوص کمپین تبلیغاتی را بصورت فایل های صوتی برای علاقه مندان به این موضوع آماده نمایم.
در این مطلب صرفا توضیح مختصری در خصوص کمپین تبلیغاتی ارائه می دهم.
کمپین تبلیغاتی خوب و حرفه ای برنامه ای مدون و اساسی جهت تبلیغات می باشد که مطابق بر پایه اصول زیر می باشد
- هدف و ماموریت تبلیغات (Mission)
- بودجه مورد نیاز (Money)
- پیام تبلیغات (Message)
- رسانه (Media)
- اندازه گیری اثربخشی (Measurement)
رعایت موارد فوق بهمراه شناخت دقیق جامعه هدف و مخاطب هدف در تبلیغات می تواند کمک فراوانی به اثربخش تر نمودن تبلیغات نماید.
در فایل ها صوتی که در مطالب بعدی برای شما ارسال می کنم در خصوص موارد فوق توضیحات و نکات بیشتر را ارائه خواهم کرد.
فراموش نکنید خیلی اوقات شرکت های تبلیغاتی صرفا بخاطر در اختیار داشتن یکی از رسانه های تبلیغاتی (مثلا بیلبوردهای منطقه ای خاص در شهر یا لایت باکس های یک بلوار) ادعا می کند که تنها همان موارد برای تبلیغ حوابگو هست و مشتریانش را به سمت رسانه های تبلیغاتی خودش سوق می دهد، بدون اینکه بررسی شود ایا اینگونه تبلیغ می تواند اثربخشی لازم را داشته باشد؟